شماره حساب ها :
انواع رایحه‌ عطر

چقدر با رایحه های مختلف در عطر و ادکلن آشنا هستید؟ 

1. مرکباتی

عطرهای با رایحه مرکبات رایحه تقریبا تند و تیزی دارند. این نوع عطرها رایحه دلفریب مرکباتی همچون لیمو و نارنگی را تداعی می‌کنند. کلا هم جزو رایحه‌های شاداب و سرزنده شمرده می‌شوند و می‌توانند انتخاب مناسبی برای شروع یک روز پرانرژی باشند.

2. جنگلی

زمینه اصلی رایحه‌های جنگلی آمیزه‌ای از رایحه چوب و خزه است. این طیف رایحه به‌اسم رایحه «شیپْر» هم شناخته می‌شود که معادل فرانسوی قبرس و زادگاه آفرودیت الهه عشق و زیبایی است. در عطرهای با رایحه جنگلی از رایحه چوب سدر و صندل زیاد استفاده می‌شود. درکل رایحه‌های جنگلی رایحه گرم و اغواکننده‌ای دارند. معمولا هم برای مهمانی‌های شب مناسب‌ترند. ضمنا این رایحه بیشتر زنانه است تا مردانه.

3. گلی

بوی شیرینی دارند و حس رومانتیک بودن را ایجاد می کنند. از معروفترین آنها می توان رز، یاس، شکوفه های پرتقال را نام برد. در واقع نوع عطرها بسیار زنانه و لطیف هستند. زنانی که اهل ریسک نیستند و زندگی آرام را ترجیح می دهند، این رایحه اصلی ترین انتخاب آنها است.

4. شرقی

رایحه‌های شرقی معمولا از ترکیب رایحه‌های خاکی با رایحه‌های حیوانی نظیر مُشک و عنبر به‌دست می‌آیند. اثر بسیار اغواکننده و رازآلودی هم دارند و بیشتر برای مناسبت‌های خاص پیشنهاد می‌شوند. رایحه‌های شرقی جزو رایحه‌های گرم، شیرین و حتی گاهی کمی ادویه‌ای به‌حساب می‌آیند و می‌توانند با رایحه‌هایی همچون هل، دارچین و وانیل یا رایحه‌ گل‌هایی همچون یاسمن، ارکیده و شکوفه پرتقال ترکیب شوند.

5. اقیانوسی

رایحه اقیانوسی رایحه نسبتا جدیدی است که حسی رؤیاگونه با خود به همراه دارد. این رایحه با ترکیبات مصنوعی فرمولاسیون می‌شود و در کمال تعجب می‌تواند رایحه‌های طبیعی نابی همچون عطر هوای کوهستان یا اقیانوس را در ذهن زنده کنید. عطرهای با رایحه اقیانوسی به‌ویژه برای مصاحبه‌های شغلی و ملاقات‌های رسمی مناسب‌اند.

6. میوه‌‌ای

رایحه‌های میوه‌ای به‌دلیل شیرینی مطبوع به شامه خیلی‌ها خوش می‌آیند. این‌دست رایحه‌ها در عین تروتازگی می‌توانند ادویه‌ای هم باشند. اما رایحه‌های عجیبی نیستند و معمولا از رایحه‌های آشنای میوه‌هایی همچون سیب، انبه، هلو و درکل میوه‌های آب‌دار تشکیل می‌شند. گاهی هم رایحه‌ میوه‌ها را با رایحه گل‌ها ترکیب می‌کنند تا رایحه پیچیده‌تری حاصل شود.

7. ادویه‌ای

عطرهای با رایحه ادویه‌ای همان‌طور که انتظار می‌رود در اصل از رایحه ادویه‌هایی همچون دارچین، زنجبیل، هل، میخک و بسیاری دیگر از ادویه‌های معطر تشکیل می‌شوند. این سبک رایحه را بیشتر برای مواقع غیررسمی و دورهمی‌های دوستانه پیشنهاد می‌کنیم.

8. گیاهی

رایحه‌های گیاهی درواقع به رایحه‌های برگرفته از گیاهانی همچون چمن تازه گفته می‌شود. عطرهای دارای این نوع رایحه را می‌توان در ردیف عطرهای اسپرت و البته پرانرژی دسته‌بندی کرد. معمولا هم برای هر دو جنسیت قابل‌استفاده‌اند و برای استفاده در روز و دورهمی‌های خودمانی انتخاب مناسبی به‌شمار می‌روند.

 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات